Florian Zeller
Sin
Psihološki triler
Mini teater
Na sporedu
Naslov izvirnika Le Fils
Premiera 18. januar, Mini teater
Predstava traja 1 uro 25 minut in nima odmora.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci na odru Stare dvorane SNG Maribor.
Režiser Eduard Miler
Prevajalec Miha Medved
Dramaturginja Žanina Mirčevska
Scenograf in kostumograf Jean Guy Lecat
Asistentka scenografije in kostumografije Slavica Janošević
Lektor Jože Faganel
Zasedba
Pierre Branko Šturbej
Anne Polona Juh
Nicolas Gašper Lovrec
Sofia Saša Pavlin Stošić
Doktor Robert Waltl
Dramsko besedilo Sin (Le Fils) Floriana Zellerja bi lahko opredelili kot psihološki triler, v katerem se avtor pod napetim lokom briljantnega kresanja dialogov loteva občutljive tematike – depresije kot trajnega bolezenskega stanja. Zeller s svojo zadnjo precizno psihološko študijo, ki jo vpne v pripoved o razpadu družine in krutih posledicah ločitve Nicolasovih staršev, predvsem pa z na videz enostavnimi jezikovnimi konstrukti dosega karseda prepričljive odrske situacije, ki potrjujejo njegov mednarodni ugled enega najbolj izvajanih francoskih dramatikov sodobnega časa. S svojo avtentično in neobsojajočo pisavo Zeller naturalistično oriše psihološko erozijo in zevajočo duševno praznino, ki jo najstnik Nicolas doživlja po ločitvi staršev in se nadaljuje v popolno izgubo življenjskega smisla. Ta se v skrbi, da bi Nicolasa spravili na pravo pot, poloti tudi drugih članov družine (matere, očeta in njegove nove partnerke). Bi (spodleteli) poskus samomora morda lahko bil priložnost za novo Nicolasovo rojstvo – ali pa zgolj dokončno spoznanje, da nismo kos izzivu, ki mu vse preveč zlahka rečemo smisel življenja?
Drama Sin učinkuje kot natančna, zlasti pa boleča vivisekcija akta ločitve staršev (in vzpostavitev novih družin), s poudarkom na naknadni psihološki razbolelosti, razklanosti in brezupnosti otroka. Zanimiv paradoks te konverzacijske drame, kar dobro utrdi tudi uprizoritev, je v spoznanju, da inflacija medosebnih pogovorov še nič ne pomeni, še manj pomaga, če ne obravnava pravih in potrebnih tem. Nenehna komunikacija je tu v resnici le odraz psihološke nepomirjenosti in krinka za reševanje težav, ki v resnici še niti ozaveščene niso.
Zala Dobovšek, Dnevnik, 22. 1. 2020
O režiserju
V svoji dolgoletni gledališki karieri je režiser Eduard Miler (r. 1950) v sodelovanju z najpomembnejšimi slovenskimi, hrvaškimi, jugoslovanskimi, avstrijskimi in nemškimi igralskimi ansambli oblikoval več kot sto izrazito samosvojih uprizoritev in za številne med njimi prejel več nagrad. Med drugimi je prejel nagrado Prešernovega sklada (1987), dve Borštnikovi nagradi za režijo (za predstavi Baal in Beneški trgovec v letih 1988 in 2011 v produkciji SNG Drama Ljubljana), tri lovorove vence mednarodnega gledališkega festivala MES v Sarajevu (v letih 1986, 1989 in 1999) ter več drugih mednarodnih nagrad. Deloval je kot umetniški vodja Slovenskega mladinskega gledališča v Ljubljani, Črnogorskega narodnega gledališča v Podgorici, SNG Drama Ljubljana, bil je tudi umetniški konzultant Kraljevskega gledališča Zetski dom na Cetinju ter umetniški koordinator Slovenskega stalnega gledališča v Trstu. Režiral je drame velikih avtorjev klasičnega in sodobnega gledališča, kot so Bertolt Brecht, Heiner Müller, Henrik Ibsen, Oscar Wilde, William Shakespeare, Bernard-Marie Koltès, Ernst Toller, Georg Büchner ter mnogi drugi.
O producentu
Mini teater (1999), ki sta ga ustanovila Robert Waltl in Ivica Buljan, se je v krajino slovenske umetnosti postavil v trenutku, ko so estetike osemdesetih po zenitu v devetdesetih začele živeti v novi generaciji režiserjev. Kot baročno vizualno gledališče, retroavantgarde, postpolitični teater in formalistična raziskovanja na eni strani in novo, skrajno mejno mesto na drugi se Mini teater umešča na tradiciji evropskega umetniškega gledališča v razponu od Petra Brooka, Ariane Mnouschkine, Giorgia Strehlerja, Patricea Chereaua, Anatolija Vasiljeva ter ameriških avangard od Living Theatra do Ellen Stewart in njene La Mame.
www.mini-teater.si
info@mini-teater.si