Sreda, 1. julij 2020
Znan je program 55. Festivala Borštnikovo srečanje
Danes je potekal predstavitveni dogodek 55. Festivala Borštnikovo srečanje, na katerem so sodelovali Aleš Novak, umetniški direktor festivala, Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa, in Danilo Rošker, direktor SNG Maribor.
Aleš Novak je povedal, da tudi letošnja festivalska edicija sledi programski zasnovi, ki se je oblikovala v zadnjih dveh letih. Festival ohranja 14-dnevni format, ki omogoča izvedbo aktivnosti za mlade ter obsežen študentski program, ki bo letos še intenzivneje vključil študente. Festival se osredišča okoli izbora desetih predstav v tekmovalnem programu po izboru selektorja Roka Bozovičarja, ki ga dopolnjuje izbor slovenskih in tujih uprizoritev v spremljevalnem programu. Oba segmenta temeljita na načelu kakovosti in pomembnosti uprizoritve za slovenski gledališki prostor in ponujata vpogled v trenutno stanje slovenske gledališke ustvarjalnosti in trende razvoja. Med tujimi predstavami, ki bodo jeseni gostovale v Mariboru, je tudi nekaj zelo uveljavljenih dosežkov, denimo predstava Soul Chain koreografinje Sharon Eyal v produkciji tanzmainz (Staatstheater Mainz) ter Pločevinasti boben v režiji Oliverja Reeseja, umetniškega direktorja Berliner Ensembla v produkciji iste hiše. Festival krepi vključenost študentov, uvodna programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče pa sta zasnovana mednarodno in prav tako ponujata odlične gledališke predstave ter bogat spremljevalni program. Izveden bo tudi strokovni del programa, ki ga festival pripravlja v sodelovanju s tradicionalnimi in novimi partnerji. Kljub negotovim okoliščinam je tudi letošnja festivalska edicija zasnovana kot osrednja slovenska gledališka manifestacija, praznik in promotor gledališke ustvarjalnosti ter mednarodna platforma, ki spodbuja izmenjavo med slovenskim in evropskih gledališkim prostorom.
Selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar si je v minuli gledališki sezoni ogledal preko 110 uprizoritev. "Kvantitativno je bila torej sezona do cezure izredno produktivna, institucionalni mehanizem, ki je proizvedel približno dve tretjini gledaliških produkcije, izkazuje trden repertoarni okvir, ki zagotavlja stabilno raven gledališke proizvodnje, bistveno manj pa posega po drznih programsko-umetniških usmeritvah ter preizkusih gledališko učinkovitega, ustaljenega in pričakovanega," je v utemeljitvi selekcije zapisal Bozovičar. Dodal je, da "izbor sestavljajo uprizoritve, ki z ustvarjalno vizijo napolnjujejo vzpostavljene odrske svetove, predstave, ki s svojo magnetno silo širijo in ostrijo območje senzibilnosti in izkušnje, predstave, ki se s prepričljivim izrazom umeščajo v prostorsko tukajšnjost in časovno zdajšnjost ter kritično slikajo portret sveta in odnosov. Z razvejanimi poetikami, pristopi in kontekstualnimi poudarki mislijo gledališče kot družbeno osmišljeno in tvorno prakso, ki tudi v omeje(val)nih pogojih utripa v potencialu svoje moči in pomena".
"Izjemno pomembno se mi zdi, da slovenski gledališki prostor ostaja povezan, da smo skupaj - in da z nami ostaja tudi občinstvo. Letošnja izvedba festivala bo posredovala tudi sporočilo o ustvarjalni moči slovenskega gledališča in o temeljni individualni in kolektivni potrebi po povezovanju ustvarjalecv in občinstva, vzpostavljanju in razvijanju odnosov, o biti skupaj. Gledališče je sestavni in temeljni del naše kulture in ne sme priti do redukcije tega prostora ustvarjalnosti in skupnostne povezanosti."
Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje
Prenesi datoteke
- Gradivo za medije [PDF / 785 KB]