Maska ... 100 let. 200 številk - Maska..
Razstava z vodenim ogledom
Na sporedu
Ogled razstave vodi Janez Janša.
Vodenje poteka v slovenščini.
Kuratorji Janez Janša, Pia Brezavšček, Alja Lobnik
Avtorica zasnove in oblikovalka prostora Toni Soprano Meneglejte
Grafična oblikovalka Nika Lapkovski
Vodja produkcije Tina Dobnik
Asistentka produkcije Nataša Božič
Sodelavka za odnose z javnostmi Urška Comino
Tehnični/a vodja Igor Remet
Strokovna revija za scenske umetnosti Maska v letu 2020 obeležuje dva velika jubileja – stoletnico izdaje prve številke in dvestoto številko revije. To leto je zastavljeno v prazničnem ritmu, saj bodo izšle kar tri dvojne 200. številke: 200aa, 200bb in 200cc. Gesta želi na simbolni ravni upočasniti čas, ki v modusu projektivne časovnosti naših življenj prehitro odteka.
Razstava predstavlja razgibano dejavnost zavoda Maska, ki se je od začetnega izdajanja revije postopoma razširila na knjižne izdaje, umetniško produkcijo in izobraževanje. Posebnost revije Maska je tudi v njeni bogati oblikovalski zgodovini, ki je nanizala vrsto imen: France Kralj, Matjaž Vipotnik, Irena Woelle, Samo Lapajne, Martin Bricelj, Martin Mistrik, Miha Turšič, Ajdin Bašić, vsi še vedno pomembno odzvanjajo v širši oblikovalski krajini. Vizualna podoba Maske se v sodelovanju z
mentorjem Boštjanom Botasom Kendo in s študenti magistrskega študija grafičnega oblikovanja na ljubljanski ALUO letos prenavlja, prvo izmed treh dvestotih številk sta oblikovali Nika Lapkovski in Nina Ninković.
Umetniška praksa Maske v svoji dolgi zgodovini priča o tem, da je v osišču njenega zanimanja vselej preizpraševanje produkcijskih formatov in nenehna ekspanzija misli o gledališču. Tudi praznovanje vključuje dva umetniška projekta v Maskini produkciji, in sicer performans Parkett Ball Mateje Bučar in uprizoritev besedila Simone Semenič jerebika, štrudelj, ples pa še kaj. Ob 100. številki so si umetniki, o katerih je Maska pisala, na povabilo zavoda zamislili projekte za izvedbo ob izidu 200.
številke, sprva načrtovane v letu 2023. Razstavo, ki vključuje različne ravni materialnosti – fizično, grafično, digitalno –, je oblikovala Toni Soprano Meneglejte.