Po motivih Marka Breclja in Marka Mlačnika
BIOKOZMIZEM:: IZREKA
Zavod Delak
Na sporedu
Premiera 26. november 2019, Osmo/za, Ljubljana
Predstava traja 70 minut in nima odmora.
Režiser Dragan Živadinov
Avtor zlogomelodij Marko Brecelj
Scenografka in kostumografka Dunja Zupančič
Oblikovalec svetlobe Janez Kocjan
Oblikovalec zvoka Dario Seraval
Oblikovalec videa Gregor Mesec
Asistent režije Anže Rogelja
Fotografinja Dunja Zupančič
Zasedba
Damjana Černe
Marko Brecelj
Marko Mlačnik
Ivan Peternelj
Dragan Živadinov
Dragan Živadinov je nedvomno eden izmed najbolj smelih in avtorsko samosvojih gledaliških ustvarjalcev, katerega opus zaznamujejo skupni začetki v okviru gibanja Neue Slowenische Kunst (NSK) v 80. letih 20. stoletja, nato pa vedno bolj ambiciozni poskusi v smeri gledališkega retrogardizma, kozmokinetizma in telekozmizma. Kot je zapisala Zala Dobovšek o eksperimentalnem gledališkem projektu Dragana Živadinova in Marka Breclja, se med natančno odmerjene ploskve, izostrene vektorje in gibalno disciplino vrine neobičajna niša, vanjo pa neprilagojen tujek, ki se s svojo odsotnostjo markantno naseli v zareze biomehanične govorice. Natančne numerične in kozmokinetične koordinate ujamejo in upodobijo tistega, ki je izmuzljiv, razpršen in hkrati zemeljski v vsej širini te besede. BIOKOZMIZEM::IZREKA, odrsko srečanje Dragana Živadinova in Marka Breclja, je dogodek (navidezne) protislovnosti, ki kljub siceršnjima globoko raznolikima estetskima izrazoma obeh ustvarjalcev najde in uprizori njuno temeljno zavezništvo. Zavezništvo v ekscentričnosti vztrajanja, robnih praks, unikatnosti in družbene neupogljivosti.
O režiserju
Dragan Živadinov (r. 1960) je študiral na ljubljanski AGRFT in sredi 80. let ustanavljal in vodil tedaj najradikalnejše eksperimentalne projekte v Sloveniji (Gledališče sester Scipion Nasice, Rdeči pilot, Kozmokinetični kabinet Noordung). Leta 1985 se je v zgodovino slovenske avantgardne umetnosti vpisal kot soustanovitelj umetniškega gibanja Neue Slowenische Kunst. Ukvarja se z gledališčem na medmrežju in z zgodovinsko-estetskimi prispevki sodeluje v Centru za raziskave scenskih umetnosti Delak (1996). Je utemeljitelj retrogardističnega postopka v gledališču in eden najvidnejših proponentov historičnih avantgard 20. stoletja (futurizma, konstruktivizma, konceptualizma itd.), pri tem pa verjame tudi v graditeljsko in preroško moč gledališke umetnosti. Prestal je selekcijo za kozmonavta in se posveča gradnji postgravitacijskih gledaliških abstraktov.
O producentu
Zavod DELAK je produkcijski center za raziskavo scenskih umetnosti. Njegova osrednja dejavnost je produciranje postgravitacijske umetnosti.